Ptejme se

„Byly to děti, které nás naučily velmi důležité – že svoboda a disciplína jde ruku v ruce, ve skutečnosti to jsou dvě strany jedné mince.“

Maria Montessori

Otázky, kterými se můžete ptát, jak se dítě mělo ve škole:

Co se ti dneska přihodilo ve škole nejlepšího? Co se ti dneska ve škole přihodilo nejhoršího?

Přimělo tě dneska ve škole něco k smíchu?

Kdyby sis mohl vybrat, s kým bys chtěl sedět v lavici? S kým bys určitě sedět nechtěl? A proč?

Jaké nejpodivnější slovo jsi dneska slyšel? Nebo třeba – kdo ti dneska řekl něco divného?

Kdybychom dneska pozvali na návštěvu tvého učitele, co si myslíš, že by o tobě říkal?

Komu jsi dneska pomohl?

Pomáhal ti dneska někdo s něčím?

Povíš mi, co jsi dneska nového slyšel?

Kdyby ses zítra stal učitelem, co bys udělal?

Cítil ses třeba dneska na chvíli nejšťastnější na světě?

Nudil ses dnes hodně?

Povídej mi o něčem hezkém, co se ti dneska přihodilo.

Které slovo dneska paní učitelka nejčastěji opakovala?

O čem by ses chtěl ve škole víc dozvědět?

Čeho bys chtěl mít ve škole méně?

Myslíš, že by ses k někomu ve třídě mohl chovat lépe?

Chutnal ti dneska oběd? A co ti nejvíc chutnalo?