Ptejme se
„Byly to děti, které nás naučily velmi důležité – že svoboda a disciplína jde ruku v ruce, ve skutečnosti to jsou dvě strany jedné mince.“
Maria Montessori

Otázky, kterými se můžete ptát, jak se dítě mělo ve škole:
Co se ti dneska přihodilo ve škole nejlepšího? Co se ti dneska ve škole přihodilo nejhoršího?
Přimělo tě dneska ve škole něco k smíchu?
Kdyby sis mohl vybrat, s kým bys chtěl sedět v lavici? S kým bys určitě sedět nechtěl? A proč?
Jaké nejpodivnější slovo jsi dneska slyšel? Nebo třeba – kdo ti dneska řekl něco divného?
Kdybychom dneska pozvali na návštěvu tvého učitele, co si myslíš, že by o tobě říkal?
Komu jsi dneska pomohl?
Pomáhal ti dneska někdo s něčím?
Povíš mi, co jsi dneska nového slyšel?
Kdyby ses zítra stal učitelem, co bys udělal?
Cítil ses třeba dneska na chvíli nejšťastnější na světě?
Nudil ses dnes hodně?
Povídej mi o něčem hezkém, co se ti dneska přihodilo.
Které slovo dneska paní učitelka nejčastěji opakovala?
O čem by ses chtěl ve škole víc dozvědět?
Čeho bys chtěl mít ve škole méně?
Myslíš, že by ses k někomu ve třídě mohl chovat lépe?
Chutnal ti dneska oběd? A co ti nejvíc chutnalo?