Vaření  – finanční gramotnost (zadání, kritéria)

  1. Naplánuj jídelníček oběda nebo večeře, které tento týden uvaříš pro celou svou rodinu. Nebudeš ohřívat polotovary, ale skutečně vařit ze základních surovin. 🙂 Rodina ti může pomáhat, ale ty budeš šéfkuchař. Pokud máš obavy, že to nezvládneš, připoj se k vaření s Michalem, bude ti říkat co a jak. Tento týden bude Michal vařit v úterý a ve čtvrtek večeři.

  2. Sestav si seznam všech ingrediencí, které budeš potřebovat. (Pokud vaříš s Michalem, najdeš seznam v odkazu v plánu.)

  3. Vytvoř si nákupní seznam, pracuj s tím, že doma nemáš žádnou z potřebných surovin a vše je potřeba koupit. Jaké množství jednotlivých surovin budeš potřebovat nakoupit pro svou (dvou, tří, čtyř, pěti nebo vícečlennou) rodinu? Mysli na to, že mouka se třeba neprodává po 100 g, jen na kila, vajíčka nekoupíš po 1 ks apod. Odhadni, kolik bude která položka nákupu stát. Zapiš vše do google tabulky. Tu odevzdej jako součást úlohy týdne.

  4. Zkonzultuj vytvořený nákupní seznam s některým z rodičů. Nech si zkontrolovat množství surovin a zkonzultuj, jestli jsou tvé odhady cen reálné. Případně oprav a uprav ve své tabulce. Uveď, s kým jsi konzultoval.

  5. Dojdi nakoupit vše potřebné. (Prokonzultuj nejdříve doma s rodiči, jestli s tím souhlasí, pokud ne, zkuste se třeba domluvit, že půjdete na nákup společně nebo společně objednáte nákup online.)

  6. Uvař. Vařit můžeš sám nebo s Michalem. Rodiče mohou pomáhat, ale kuchyni šéfuješ ty. 🙂 (Pokud chceš vytvářet fotorecept – viz zadání úkolu v UaK, nezapomeň fotit.)

  7. Prostři stůl a naservíruj. Jídlo a prostřený stůl před konzumací ještě vyfoť. Fotografii také odevzdáš jako součást úlohy týdne v classroomu.

  8. Po jídle vše ukliď, umyj nádobí.

  9. Požádej rodinu o vyplnění zpětnovazebního dotazníku, kde zhodnotí, jak se ti dařilo.

 
A co na to rodiče?
Úžasný nápad,učí děti samostatnosti a myslím že to syna i bavilo, zejména když jsme mu výborný oběd i zákusek zaslouženě chválili. Určitě navrhuji zopakovat 🙂
Oceňuji snahu a samostatnost.
Vnímám, že projekt vaření ve škole měl na syna dobrý vliv, je schopen samostatně uvařit některá jídla a orientuje se v ceně základních potravin. Děkujeme!

Syn byl disciplinovaný, nadšený a opravdu jsme si všichni na jídle pochutnali.
Všichni jsme si to užili, pochutnali si, byla to fajn společná akce.
CHCEME OCENIT NÁPAD, MY JSME MĚLI SKVĚLOU VEČEŘI BEZ PRÁCE A BYLO TO MOC PŘÍJEMNÉ. DĚKUJEME
Syn z původního „to je ten nejhorší projekt, co mohli vymyslet“ otočil a nakonec jsme si to docela užili (hlavně společné nakupování)
Za učitele 3. trojročí,
Jitka Plechatová