Škola

Koncepce školy

V základní škole společně pracujeme na tom, aby každý žák na konci své školní docházky opouštěl školu s vědomím svých silných stránek, měl osvojené strategie učení i chuť rozvíjet svůj potenciál.

Je pro nás důležité, abychom aktivně a konstruktivně spolupracovali, abychom společně plánovali, průběžně vyhodnocovali výchovně vzdělávací proces, vzájemně se obohacovali a vzdělávali se. Dbáme na vytváření bezpečného a podnětného klimatu pro zdravý rozvoj nejen žáků, ale i spolupracovníků. Budujeme školu, která má komunitní charakter, spolupracuje s rodiči a je otevřeným a učícím se společenstvím, které předává své kvality ostatním kolegům v celé ČR. Vytváříme podmínky pro kvalitní připravené prostředí pro žáky vzhledem k jejich věkovým potřebám, ale i pro pedagogy a jejich práci.

Společně s rodiči podporujeme u každého žáka rozvoj zdravého sebevědomí a duševní pohody.

Stručně o škole

Základní škola Montessori v Praze 12 byla zřízena MČ Praha 12 k 1. 9. 2024 jako veřejná základní škola s kapacitou 360 žáků v devíti ročnících. Žáci se učí ve věkově smíšených skupinách, ve kterých je realizováno vrstevnické učení. Důraz je kladen na rozvoj gramotností – čtenářské a jazykové, matematické a počítačové, měkkých dovedností a výuku anglického jazyka. Svou činností škola navazuje na fungování programu Montessori v ZŠ a MŠ Na Beránku v Praze 12, který zde působil od školního roku 2005/2006. Budova, v níž je ZŠ Montessori v nájmu, se nachází na okraji Prahy. Sousedí s přírodní památkou Modřanská rokle a přilehlé lesy zajišťují velmi dobrý stav životního prostředí. Nejen tam, ale i na vlastní přírodní zahradě a farmě je realizováno učení venku a další projekty, včetně komunitních a mimoškolních akcí. Nabídka vzdělávání je určena všem žákům a škola je připravena řešit speciální vzdělávací potřeby každého žáka, včetně žáků nadaných a žáků zdravotně znevýhodněných.

Největšími přednostmi školy jsou zcela jistě individualizace a diferenciace výuky a zavádění inovativních metod s cílem rozvíjet silné stránky každého žáka.

Pedagogický sbor je tvořen učiteli, asistenty pedagoga a speciálními pedagogy. Pedagogové jsou vesměs kvalifikovaní s několikaletou praxí. Někteří z nich si pedagogické vzdělání doplnili dálkovým studiem (na PedF, v programu Učitel naživo a v kurzech asistentů pedagoga). Ve většině případů jsou pedagogičtí pracovníci absolventy Montessori kurzů. Jedná se především o diplomové kurzy akreditované MŠMT, Montessori ČR, z.s., kurzy IFGL, kurzy Erudio Montessori, s.r.o.

Vize ZŠ Montessori v Praze 12, za kterou pedagogický tým stojí, je pevným základem pro práci ve škole a důležitým sdělením pro rodiče stávajících, ale i budoucích žáků.